tisdag 3 februari 2009

I <3 Cafe Mocha

I <3 Cafe Mocha från Wayne's, har druckit 1 liten + en mellan redan idag. Den har allt; koffein, choklad och socker. Mums! Alla tre lika beroende framkallande men det är sockret som är jag är mest beroende av. Så nu i år har jag påbörjat mitt avvänjnings program och jag gör framsteg, sakta men säkert.

(Jag har tänkt på en sak, det senaste året har jag känt mig rent ut sagt oförmögen att bli kär. I am emotionally numb och jag gråter aldrig nuförtiden. Det är sant och jag stör mig på det!Jag vill kunna känna igen och slippa drömma om att vara i en relation och vara lycklig. Vet inte om det är pga stressen i skolan, för att jag intalar mig själv att jag inte kan, att jag inte har tid och har spenderat över ett år att vara cynisk till kärlek eller för det faktum att jag är rädd för vad andra ska tycka, att jag inte är intressant nog eller vacker nog. Kanske är det allt tillsammans som lett till vad jag känner och inte känner.

Det jag kanske behöver är någon som förstår mig och inte släpper mig när jag blir rädd. För egentligen vet jag inte vad det är för kille som jag söker, jag vet inte hur han ska se ut eller hur han ska vara. Jag vet bara att jag vet säkert när väl möter den killen om vi passar eller inte. Det viktigaste för mig är att han ska kunna stå ut med min veliga, glada, ibland oseriösa, lugna, konstiga, lekfulla och osäkra personlighet. Någon som jag kan skratta med och som skrattar med mig när det jag säger inte alltid kommer ut på rätt sätt och när min klumsiga sida kommer fram ur skuggorna med jämna mellanrum XD. Jag klarar inte lögner och svartsjuka för det väcker minnen som är som taggar inom mig och som en reflex drar jag mig tillbaks. Som att nudda en varm platta med handen.

Men så som mitt liv kommer att se ut fram till maj, kommer mitt fokus vara skolan! Allt annat kommer i andra hand, men om jag lyckas finna källan där mina känslor gömmer sig och jag lyckas förälska mig. Såklart ska jag försöka göra något med den förälskelsen. Iaf hoppas jag att jag kommer göra det. )

Ska ta allt som det kommer, bli av med mitt sockerberoende och träna, för det jag lever för just nu är 1. Skolan fram till 23 Maj, 2. Träning, 3. Friends 4. Familjen, 5, Ta tid för mig själv

XOXO

Live your life to the fullest !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar